KİMONO YAPIMI


Bu aralar vitrinlerde sıklıkla gördüğümüz kimonoları çok kolay bir şekilde kendimiz de yapabiliriz diyorum ve uzatmadan nasıl yapılacağına geçmek istiyorum.

Kimono için kumaş tercihiniz tamamen size kalmış. Ben bu kimonoyu kızkardeşimin isteği üzerine diktim ve kumaşı da tülbent kıvamında... 

Kumaşçıdan şal yaparım düşüncesiyle almıştım ancak kızkardeşimin uzun kimono istemesi neticesinde eldeki kumaşlardan bu özelliğe haiz olarak açık ara sıyrıldı ve yerini buldu. Darısı dolap bekleyen diğer kumaşlarıma :) 

Yapımı çok basit kumaşı önce ortadan ikiye katlıyoruz sonra tekrar ikiye katlayarak 4 kat kumaş elde ediyoruz. Ben mevcut bulunan kimonoyu kalıp olarak kullandım sizlerde temel kalıp olarak bir tişörtünüzü kullanabilirsiniz.

Yalnız dikkat etmeniz gereken şey beden genişliğini fazla tutmak ve kol evini biraz düşük yapmak.
Kalıbımızı kaldırdığımızda elimizde aşağıdaki gibi bir ürün (solda) oluşuyor ve katını açtığımızda kimonomuzun ortaya çıktığını görebiliyoruz. Bu arada kumaşın bir katını açtığımızda ön açıklığı için kumaşı boydan boya (sağda) kesiyoruz.

Kimononun yan dikişlerini fransız dikişi ile yaptım. Fransız dikişinde önce aşağıda soldaki fotoğraftaki gibi düz yüzünden bir dikiş çekiyoruz. Sonrada tersini çevirip tekrar dikiş çekiyoruz ve böylece temiz bir bitiş yakalamış oluyoruz. Özellikle ince kumaşlarda çok kolaylık sağlayan bir metot olarak şiddetle tavsiye edilir.

Bitti sayılır kimonomuz ama ben ön açıklık ve kol ağızları için bir renk katmak istiyorum olaya ve evdeki dantellerden seçim yapmaya çalışıyorum ve sarı olanda karar kılıyorum.
Son halinin fotoğrafını çekmemişim onuda en kısa sürede paylaşacağımın sözünü vererek şimdilik hoşçakalın diyorum...

07.09.2015 
Tekrar merhabalar kimononun son halini paylaşacağımı duyurmuştum..Son halini görmek için tık tık:)

Yorumlar

  1. ne güzell anlatmışınız ,ben fırsat bulup dikemedim...emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Aysel hanım.. umarım kısa sürede dikersiniz sizde:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder